Thursday, June 10, 2010

Selamat pagi!!!!

salam....
alhamdulillah, hari ni ak dpt menghirup lg udara n melihat alam yg diciptakan Allah..
sbnarnya, aku nak post bnda ni ari slasa ari tu, tp tah x terbukak plak blog ak nihh...
pd malam hari selasa lepas, da kuliah agama kt sebelah...
disampaikan oleh ustaz Zulkarnain...
mmg bez klu ustaz nih mengajar...
1-1 dia terang....
kali ni, ak tulih pa yg dingajarkan...(???betul ka word tuhh???hhhmmm??)
heheehehe~~~
ari tu kan jenoh nak igt pa yg diterangkan (hahaha...dah x guna perkataan ajar...)
pulon dok proses memori...hehehehe~~

ari tu ustaz ckp psai
PERKARA2 YG ORG MATI SYAHID DAPAT:
1. Allah ampunkan dosanya bermula pd percikan pertama...
2. Allah nampakkan kedudukannya dlm syurga...
3. Dipakaikan dgn oerhiasan iman..(Wallahua'lam..)
4. Selamat dr azab kubur
5. Selamat dr hari terkejut yg amat dahsyat (hari ditiup sangkakala ya pertama)
6. Dipakaikan di kepala mahkota kebesaran (permatanya lbey mahal drp dunia)
7. Dikahwinkan dgn 72 org isteri..Kenapa 72?? Wallahua'lam..klu pompuan xtau laa..(kna tya ustaz len nihhh..huhuhu)
8. Boleh bg syafaat kpd 70 org kaum kerabat...

2 jenis tittisan yg Allah plg sayang :
1. titisan air mata krn takut pd Allah
2. titisan darah yang tumpah kerana regakkan agama

2 jenis kesan/parut yg Allah plg sayang :
1. kesan kerana berperang di jalan Allah
2. kesan kerana kerjakan perkara2 yang difardhukan oleh Allah

hhhmmm...breakfast mkn bengkang roti mak wat....
sodap meehhh...

pg td berlakulah dialog antara abah n aku....

abah : cuti ni x stadi pa2 kaaaa???
aku : hehehehehe~~~(aku hanya mampu tersenyum kambeng...) X g abah....rasa cam x dak mood nak stadi time cuti...(dgn jayanya ak menjawab..)
abah : hahahaha~~(abah aku gelak jaaa...sambil menggeleng2...hhhmmm??apa maksudnya??)
aku : xpa abah...suatu masa n ketika akan dibuka jua note yg dibawak pulang ituhh...(unsur2 ayat2 skema diselitkan di dalam dialog nihh..)

bila la ak nak stadi balik haahh???
wak balik note jaa, tp masih tersimpan kemas di dalam beg balik kampung ak tuhh...
hahahahhaa~~~
hhhmmm...nantilahhhh....(menangguh itu pencuri masa..pencurikah aku???)
hehehheee~~~

k choww!!

ppsstt....nak mandi....lalalalala~~~~~~~~~~


No comments:

Post a Comment